Werkdag 1 - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Annabel Wendel - WaarBenJij.nu Werkdag 1 - Reisverslag uit Malindi, Kenia van Annabel Wendel - WaarBenJij.nu

Werkdag 1

Blijf op de hoogte en volg Annabel

11 Augustus 2012 | Kenia, Malindi

Om 9 uur zou onze werkdag beginnen, vol niewsgierigheid liepen we naar de Rehab(ilitation) waar we zouden beginnen. Zoals al eerder beschreven was daar op dit moment maar een schildpad. Zij had het grootste bassin, en dat werd elke week schoongemaakt. Drie keer raden. Jawel, maandag was die wekelijkse schoonmaak. Wat een rotklus is dat zeg! Gelukkig waren we met zes man, dus is het nog redelijk snel gegaan. Ik wil niet weten hoe lang je erover doet als je met twee man bent, het schijtn twee hele ochtenden. OMG! Ik ga niet in detail treden, het was gewoon shit. 's Middags kwam Cocky op bezoek met een paar vrienden, een korte rondleiding en ze waren weer weg, we moesten weer aan het werk. Ja, het dagprogramma was hier heel strak voor je in elkaar gedraaid. Je kon niet echt zelf kiezen wat je ging doen. Na de lunch moest de hele rehab met chloor schoongemaakt worden. Shela heeft namelijk een ziekte die niet aan andere shildpadden overgedragen moet worden. Het chloor mocht absoluut niet in haar water komen, dan zou ze namelijk doodgaan. Best een enge taak dus. Ze leeft nog ;)
Voordat we naar het strand gingen om een nest uit te graven kregen we de helft van de uitleg van Fikiri. Wat konden we allemaal verwachten in zo'n nest? Eischillen, nog dichte eieren, dode hatchlings, levende hatchlings, eieren waarbij een schildpad alleen zijn hoofd door het ei heeft gewurmd (dood of levend) en nog veel meer. Het nest op het strand had 126 eierend en een ei wat late developed was. Een goed nest dus. Alle info over het nest wordt opgeschreven: de diepte van het nest hoeveel eiren in totaal en dergelijke. Zo houden ze bij of de schildpad voor of achteruit gaat en of het per gebied uitmaakt. Dan wordt het makkelijker om de schildpad te helpen. Net toen we wegliepen bij het nest kreeg Fikiri een belletje dat er een hatching aan de gang was. We renden zo'n beetje naar de auto en binnen 10 minuten was ik life een hatching aan het bekijken. Super bijzonder tijdens vol daglicht, en ik heb het nog op film ook! Het ging heel snel, in 5 minuten waren ze denk ik allemaal al uit het nest. Terug op het LOT kregen we de mededeling dat we die nacht een beach patrol zouden doen. Er zou waarschijnlijk een schildpad aan land komen om haar nest te maken. Helaas heb ik helemaal niet geslapen totdat de wekker om 12 uur ging... Het was uiteindelijk voor niets geweest, de schildpad is niet gekomen. Toch was het wel leuk om 's nachts over het strand te lopen, de maan is heel erg fel, je hebt een volle schaduw, alsof de zo'n schijnt! Het is ook nog een echte klimtocht. We doen de patrol tijdens High Tide, maar dan kan je niet, zoals je overdag doet, langs de rotsen naar het andere strand, je moet EROVERHEEN. En dat is nog niet zo makkelijk als je denkt. Om 3 uur lag ik weet in mijn bed, 9 uur zou de werkdag gewoon weer beginnen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Kenia, Malindi

Annabel in Kenia

Recente Reisverslagen:

14 Augustus 2012

Terugblik

13 Augustus 2012

Delayed

12 Augustus 2012

Werkdag 2

11 Augustus 2012

Werkdag 1

10 Augustus 2012

Snorkelen
Annabel

Hallo allemaal! Vanaf 6-7-2012 tot en met 4-8-2012 ben ik samen met Lotus en Iris in Kenia. We gaan daar naar het Heart Childrens Home te Malindi. In dit weeshuis zorgen wij vooral voor de kinderen door ze te helpen met school en spelletjes/ uitjes met hen te organiseren. Natuurlijk steken we ook de handen uit de mouwen voor de zgn. 'Mama's' die normaal de dagelijkse zorg over de kinderen hebben. Door te koken en informatie te geven over de (Nederlandse) hygiëne en basale gezonheidsadviezen hopen wij, op zeer bescheiden schaal, onze bijdrage te leveren aan kinderen in een deel van de wereld waar ze veel minder toekomstperspectief hebben dan wij. De laatste week zit ik ook nog in Watamu, Turtle Beach. Deze week zetten wij ons in voor een van de bedreigde diersoorten, de schildpad. Ik heb er super veel zin in! Via dit blog zal ik iedereen op de hoogte proberen te houden van mijn ervaringen. Geen garanties, ik heb namelijk nog geen idee wat het begrip 'internet' in Kenia inhoud! ;) Als u wilt kunt u het weeshuis/ Turtle Beach en mij steunen via een bijdrage op rek. nr. 3918.04.251 t.n.v. A. Wendel o.v.v. Weeshuis HCH Kenia/ Turtle Beach Kenia Heel erg bedankt!

Actief sinds 01 Juli 2012
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 9898

Voorgaande reizen:

06 Juli 2012 - 04 Augustus 2012

Annabel in Kenia

Landen bezocht: